Support

Marketing

Marketing strategie - Marktonderzoek

Hier kom je erachter wat je nog niet weet. Hoe meer je weet des te beter de strategie werkt.

Onderzoek dus je:

  • Doelgroep
  • 
Leeftijd
  • 
Inkomsten
  • 
Opleiding
  • 
Enz. enz.

Je kunt nooit genoeg weten van je klanten. 

Concurrenten

Wie zijn je concurrenten. Zijn ze alleen actief op jouw gebied? Wat is hun USP (Unique Selling Proposition = Uniek verkoop argument) Onderzoek de problemen van de klant en probeer daar een oplossing voor te zoeken. Iedereen heeft problemen. Marketing is omvat ook de manier waarop je een oplossing bied voor deze problemen. Bied je de juiste oplossing op de juiste manier aan de juiste mensen? Dan willen zij er graag voor betalen! Wanneer je alles van je klant weet dan weet je dus ook wat hun problemen zijn.

Bepaal de emotionele raakvlakken die ervoor zorgen dat de verkopen toenemen

Het daadwerkelijk kopen van een product of dienst is een ingewikkelde en emotionele beslissing. De reden dat een klant iets koopt hoeft op het eerste gezicht niet altijd even logisch te zijn. Wanneer je bijvoorbeeld kaarsen verkoopt zijn je klanten misschien ook geïnteresseerd in:

  • Wierook
  • 
Tafelkleden

  • Ambiance
  • 
Kaarskandelaar

Wanneer je deze producten ook aanbied zul je zien dat de verkopen stijgen. Zorg er dus voor dat je weet wat je klanten graag kopen en pas daar je marketing strategie op aan. Deze strategie is niet alleen belangrijk als je een product verkoopt. Iemand die probeert zijn inkomsten te halen uit bijvoorbeeld alleen maar adsense zal ook een duidelijke strategie moeten hebben.

Rate this item
(2 votes)
More in this category: Ga nichen »
Login to post comments
back to top